23 Ekim 2009 Cuma

Şeytan Ayrıntıda Gizlidir- Ahmet Ümit

"Şeytan Ayrıntıda Gizlidir" Ahmet Ümit'in 2002'de yazdığı kısa hikayelerden oluşan polisiye öykü kitabı.
Aslında ben polisiye öykü/romanlardan hiç haz etmez ve okumazken Ahmet Ümit'e "Bab-ı Esrar"la şekillenen hayranlığım sonrası kitaplarını okumaya başladım.
"Şeytan Ayrıntıda Gizlidir" kitabındaki öyküler beni pek cezbetmediyse de Ahmet Ümit'in yalın ve akıcı dili sayesinde tüm kitabı bir çırpıda okudum.
Okumayı bitirdikten sonra internetten kitap hakkında yazılan eleştirilere göz atmak istedim.
Her konuda olduğu gibi bunda da beğenen var beğenmeyen var...
Hayran olan da var okumanın zaman kaybı olduğunu söyleyenler de...
Tüm eleştiriler bir yana aşağıdaki paragrafta yazılanlar ilgimi çekti;
"Ahmet ümit severler elbet okuyacaktır ama ben de bir grangé okuru olarak diyorum ki,ahmet ümit'in tarzının içinde polisiye hakim, gerilim değil.ama grangé'ın kitaplarını okurken resmen geriliyorsunuz ki şeytan yemini'nde fazlasıyla gerildim. uzun lafın kısası:
AHMET ÜMİT SEVERLER KAÇIRMASIN!!"


Evet benim de okuyacağım kitaplar sıralamasında şu anda Grange var. Bakalım ne gibi benzerlikler bulacağım iki kalem arasında...
Son söz: Ahmet Ümit ve/veya polisiye meraklısıysanız veya bir çırpıda okunacak bir kitap arıyorsanız bu kitabı tavsiye ederim. Aksi takdirde yorumsuz...
Benden bu kadar. Şimdi sizi kitapyurdu.com'da bu kitap hakkında yazılan eleştiri yazısıyla başbaşa bırakıyorum.

Şeytan Ayrıntıda Gizlidir, günümüz Türkiye'sindeki suç manzaralarını içeriyor.
Eski İstanbullulardan yeni göçenlere, yalılardan gecekondulara, batakhanelerden edebiyat çevrelerine kadar geniş bir sosyal yelpaze içinde anlatılan öyküler, ürkütücü olanı absürd olanla, komik olanı trajik olanla birleştiriyor. İnsanı suça yönlendiren para, ihanet, aşk, kıskançlık, hırs, öfke gibi olguların yaşamımızda giderek vazgeçilmez bir hal alışını ironik bir üslula bir kez daha anımsatıyor. Kitaptaki öyküler sadece çarpıcı polisiye denklemler sunmuyor; gündelik yaşamda işlenen cinayetlerden yola çıkarak insan gerçeğine ilişkin sorular da soruyor.
Öykülerin iki kahramanı Başkomiser Nevzat ile yardımcısı Ali, bir çizgi romana konu oldu. Ayrıca bu karakterlerden yola çıkılarak başrollerini Uğur Yücel ile Haluk Bilginer'in paylaştığı "Karanlıkta Koşanlar" adlı bir televizyon dizisi yapıldı.

Ve Ahmet Ümit:
Ahmet Ümit 1960’ta Gaziantep’te doğdu. 1983’te Marmara Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nü bitirdi. 1985-1986 yıllarında Moskova Sosyal Bilimler Akademisi’nde eğitim gördü. 1989’da "Sokağın Zulası", 1992’de "Çıplak Ayaklıydı Gece", 1994’te "Bir Ses Böler Geceyi", 1995’te "Masal Masal İçinde", 1996’da "Sis ve Gece", 1998’de "Kar Kokusu", 1999’da "Agatha’nın Anahtarı" adlı polisiye öykü kitabı, 2000’de "Patasana", 2002’de "Kukla" ve 2003’te "Beyoğlu Rapsodisi" adlı romanları ve 2002’de "Şeytan Ayrıntıda Gizlidir", 2004’te "Aşk Köpekliktir" adlı öykü kitaplarıyla "Kavim", "Ninatta’nın Bileziği" romanları yanı sıra 2007’de "İnsan Ruhunun Haritası" adl› denemesi yayımlandı. Ahmet Ümit’in "Başkomser Nevzat, Çiçekçinin Ölümü" adlı bir de çizgi romanı vardır. 2008'de "Bab-ı Esrar"ı yazdı.


Yazı Tarihi: 23 Ekim 2009

Hiç yorum yok: