18 Ekim 2009 Pazar

Siyah Süt- Elif Şafak


Hırs Nefs Hanım
Pratik Akıl Hanım,
Sinik Entel Hanım,
Anaç Sütlaç Hanım,
Can Derviş Hanım,
Saten Şehvet Hanım.

Elif Şafak'ın "okunur okunmaz unutulmak için yazdım" dediği kitabındaki minik roman kahramanları.
Elif Şafak'ın içsesleri.
Her biri bu romanda can bulup, kimlik kazanmışlar.
Hepsi Elif Şafak'ın hayatının değişik dönemlerinde onu etkisi altına alıyor, konuşuyor, vıdı vıdı ediyor, ona yol gösteriyor kimi zamansa başını belaya sokuyor.
Bir çok kadın taşır bu içsesleri.
Kimileri cüretsizce olur olmadık yerlerde çıkartır bazılarını ortaya,
kimileri kaybedecekleri pahasına en dip dehlizlere iter de iter bazılarını...
Korkar değişik sesleri, halleri yaşamaktan;
Onlarda monarşi hakimdir, demokrasiye özense bile cesaretsizdir.

Ben...
Ben ise belki de Elif Şafak'ın bu 6 kişilik "İç Sesler Korosu"ndan bile daha kalabalık bir kadroyla yaşayıp duruyorum.
Ve onlarla bir arada uyum içinde yaşamak için korkunç çabalıyorum.
Hepsi, hepsi, hepsiii olmalı içimde, iç sesimde...
Beslenmeliyim hepsinden.
Tek düzeliğe yenik düşmemeli, tek renge esir olmamalıyım.
Bunlardan biri bir ipin ucunda sallandırıldığında içi boş, sıkıcı, kalpleri de, kafaları da, kendileri de kof insanlardan olmayayım.
Diğerleri alt etsin içimdeki eksikliği, diğerleri fenerim olsun, yol göstersin...
Ki körolası yanlızlığım onlarla can bulsun.
Ki vakit tamam olunca ben de "olayım".

Annelik, hamilelik, hamile kalma kararı öncesi ve doğum sonrasında yaşananlar...
Postnatal sendrom diğer adıyda Lord Poton...
Bunları yaşar mıyım, yaşamaz mıyım, ne olurum bilemem.
Tek bildiğim yaşamadan hiç bir şey hakkında konuşmamak gerektiği.
İşte ifşa ettim tüm bu kadar kendime sakladığım duyguları, oh be!

Kıssadan hisseye: Kadınsanız bu kitabı lütfen okuyun, iç seslerinizle barışmak adına eğlenceli bir kitap. Suya yazılmış gibi kolayca okunuyor ve geride hoş bir seda bırakıyor.
Erkekseniz de ben sizin yerinizde olsam bu kitabı kesinlikle okurdum. Kadınların iç dünyasını tanımada bulunmaz bir kılavuz. Keşke erkeklerle ilgili de bu tarz bir kitap yazılmış olsaydı, ölürdüm okumak için...

Ve işte adet edindiğim üzere kitabın arka kapağı aşağıda:

Bu kitap okunur okunmaz unutulmak için yazıldı. Suya yazı yazar gibi...
"Siyah Süt" kadınlığın, kadınların hayatının kasvetli ve karanlık ama son tahlilde geçici bir dönemiyle ilgili. Birdenbire gelen ve geldiği gibi hızla dalgalar halinde çekile çekile giden bir haletiruhiye burada incelenen. Bu haliyle elinizde tuttuğunuz kitap bir nevi tanıklık. Otobiyografik bir roman.
(...) Annelik dünyanın en yaşanılası, en muhteşem lütuflarından biri; güzel ki hem de nasıl. Aldığı tüm övgüleri fazlasıyla hak ediyor.
Öylesine benzersiz, öylesine kıymetli... aynı zamanda çetrefil, karmaşık ve kimi zaman hayli ağır.

"Siyah Süt, cesur, şaşırtıcı, tılsımlı bir roman: Bunca kötülüğün ortasında, bize umut veriyor Elif Şafak, dayanabilmek, direnebilmek ve sonra hayata, bir mucize gibi, yeniden başlayabilmek için."
Selim İleri

Yazı Tarihi: 18 Ekim 2009

Hiç yorum yok: