31 Aralık 2009 Perşembe

Tiramisu'yla Yeni Yıl


"Tiramisu" İtalyanca bir kelime.
İngilizce karşılığının "lift me up" olduğunu söylemişti bir arkadaşım.(Deniz'im kulakların çınlasın)
Yani "beni yukarıya kaldır"; saçmalamayın tabii ki fiziken değil, ruhen.
Modumu yükselt, iyi hissettir, kısaca "uçur beni bebeğimmm!" ;-P
Amma da flörtöz bir laf.
Pek iddialı, baştan çıkarıcı, maharetli bir tatlı.
Immm, ağızda eriyen yarı ıslak keki, enfes kreması, harika kakaosu ve ucundan azcık baileys'iyle tadına doyum olmayan bir pasta.
Adı da kendi de buram buram "uçur beni bebeğim"
Yani daha iyisi Şam'da kayısı :)
Yılbaşı yemeği menüsünü hazırlarken en çok tatlı konusunda titizlendim.
Hem oburgiller familyası olmamak hem çocuklar ve yaşlılarca afiyetle hüpletilecek hem geç saatlerde cuklatınca mideyi yormayacak hem de ben gibi "dünyadaki tüm tatlıları yemek istiyorum ama aynı zamanda 49 kg. olmak istiyorum" diyen aklı kıtları mutlu edebilecek kadar az kalorili, light ve ümit dolu bir tatlı bulmalıydım.
Bu tatlıyı seçme ve yapma işi başa düştü.
Başa düşen her iş gibi bunu da başarıyla tamamladık Alim Allah.
Benim fikrim diye söylemiyorum bir kere seçim kafadan 10 numara.
Geçtiğimiz Mayıs ayında gidip sükut-u hayaller denizine düştüğüm Roma'da seyahatimi biraz daha eğlenceli kılabilmek için kendime üzerinde harika makarna resimleri olan bir mutfak önlüğü almıştım.
Ateş kırmızısı.
Yılbaşı için biçilmiş kaftan.
Ateşşş kırmızısı mutfak önlüğüm ve daha da ateşşş kırmızısı ojelenmiş tırnaklarım ve olayı abartarak daha daha daha da ateşşş kırmızısı rujumla artık tiramisu yapmaya hazırım.
Ve fakat önlükte bir hikmet olmalı ki onca süsüme ve çoktan havalara yükselmiş ruhuma rağmen üzerime geçirir geçirmez benliğimi Jamie Oliver teslim aldı zannettim.
Öylesine bir mutfağa aidiyet, bir teslimiyet...
Hiç şüphe yok ki o maharetlilikle ortaya bir tiramisu çıktı ki yemeğe doyulmaz; parmak yedirten cinsten.

Tencerenin dibinde kalan kremayı 7 yaşlarına basmak üzere olan yeğenlerim Alp ve Zeynep kaşıkla resmen kazıdılar. (küçükken abim ve benim en büyük eğlencemiz annemin yaptığı Supangle tenceresinin dibini aynen öyle kazımaktı, o çikolata kokusu hala burnumda :-) )
Eğlenceli bir yapım aşamasından sonra tiramisumuz tabağına konularak buzdolabındaki yerini aldı ve heyecanla yarını bekliyor.

Bunca reklamdan sonra canı çekenlere, hamilelere, henüz Yılbaşı pastası yapmamış olanlara veya az sonra misafiri gelecek olduğu halde evinde pastası olmayanlara:
İşte size tarif: (yüksektopuklar.net sitesinden alınmıştır)

http://www.yuksektopuklar.net/yemek-tarifleri-resimli-pratik-yemekler/tatli-tarifleri/1532-tiramisu-tarifi.html

Afiyet bal şeker olsun,
Nesss the up, uppp&uppppp

Yazı tarihi: 30 Aralık 2009

Hiç yorum yok: