10 Ekim 2008 Cuma

Diyet Günlüğü



“Bayan Neslihan Kılıç içeri buyurun lütfen.”
İsim tanıdık geldi fakat durum baya yabancı.
Bayan Neslihan Kılıç!...Pek havalı, öz Türkçe!
Yarı şaşalamış, yarı endişeli/tasalı/kaygılı olarak buyurdum içeri.
“Lütfen ayakkabılarınızı ve üzerinizdeki metal eşyaları çıkartın”
Peki onları çıkarayım da aklımdaki onlarca düşünceyi de çıkartıp metal eşyalarım gibi bir kenara koyabilecek miyim?
“Tamam, hazırım, çıkardım”
Havaalanı polisleri gibi üzerimde kalan falsolu birşeyleri yakalamak istermişcesine detektör gözlerle süzdü beni baştan ayağa, gerisin geri bir daha ayaktan başa.
Saçlarımın arasında bit kontrolü yaparmışcasına dikkatlice bakarak “hiç tokanız kalmadığından eminsiniz değil mi?” diye sordu.
Ben ufak çaplı bir merinos olduğumdan “bilmiyorum saçlarımın arasında neyin kalıp neyin kalmadığından bazen benim de haberim olamayabiliyor” demeyi aklımdan geçirdiysem de beni henüz tanıyan ve esprisel dünyadan oldukça uzakmış izlenimini bana veren kadıncağızı –henüz- korkutmak istemediğimden onun yerine sadece “evet, sanırım” demeyi yeğledim.
Yaş, boy, kilo, kemik, kas, su, metobolizma hızı, o’dur, bu’dur gibi bilumum ölçümlerimi yaptıktan sonra Aysun hnm’ın yanına alınmaya hazırdım.
“Bu kapıdan buyurun ltf, Bayan Aysun hnm sizi bekliyor. Şimdi size sizi buraya getiren sebebi soracaktır” diyerek arkamdan kapıyı örttü.
İçses: “Bakın arkadaşlar, benim olayım öyle pek ciddiye alınacak boyutta değil, maksat bilinçli olsun birşey yapacaksak, cidden başka bir derdim yok, büyütmeyelim bu kadar...”
ve
a) Geçiyordum uğradım
b) İnanın hiçbir fikrim yok
c) Arkadaş tavsiyesi
d) Hay gelmez olaydım
e) Kendini bilmezlik

Şıkları bana sufle yapmaya başlasalar da bunları dememek üzere kendimi dizginledim tabi böyle ciddi bir ortamda...
Onun yerine beni buraya getiren sebep olarak:
Boğazımı temizleyerek günah çıkarmaya gelen bir suçlu misali “fazla kilolarım” diyebildim sadece, kendimi ciddiyete davet ederek.
“Değerleriniz olmanız gereken sınırların içinde, hatta alt sınırlara bile yakın, tam olarak kaç kilo olmak istiyorsunuz?”
“49”
Evet hedef bu işte 49kg olmak istiyorum.
Madem işi büyüterek bir diyestiyenin kapısına geldik, girdik bu işe, en optimumu olsun, değil mi?
Yani tam tamına 6 kilo vereceğim.
Onda da ne var ki demeyin.
Olduğum kilolarda ve zaten alt sevilerdeki yağ oranımda ve de sürekli dikkatli ve kontrollü beslenen bünyemde bu kilolar öyle kolay kolay verilmiyor. Gram gram ilerliyorsunuz. 500gr civarları süper iyi birşey.

Böylelikle ilk diyet günlüğüm bu senenin Mayıs aylarında başladı.
Mayıs’ta 55.3 kg gösteren kantarı Ağustos’ta 51.0’a kadar indirebildik.
Aradaki onlarca tatil hem metabolizmamı hem de ister istemez benim diyet listemdeki sıkı uygulanabilirliği bozduğu için 49’u bir türlü göremedik.
Aysun hnm bu tuzaklar olmasa bendeki bu iradeyle çoktaaan 49’a düşmüş olabileceğimi söyledi. Hoş o 49’a inmemden yana değil, en fazla 50’de beni bıraktırmak istiyor ama ben 49 olursam 1 kg. kendime pay bırakarak 50’ye inip çıkabilme rahatlığında olmayı istiyorum.

Şimdi hazır tüm tatiller bitmişken hedefime ulaşmak üzere tekrar kolları sıvadım.
2.kür zor ve aç günler geçtiğimiz cmt. başladı. Yarın kontrole gittiğimde 1 haftalık süre geçmiş olacak. Bakalım tam olarak kaç gram verebilmişim.
1 hafta boyunca ne yediğimi merak edenlere liste aşağıda.
Yalnız bu listenin kişiye özel olduğunu ve aylardır sıkı profesyonel gözetim altında değiştirilerek yapıldığını özellikle belirtmek istiyorum.
Sağlıklı beslenmek zayıf olmaktan çok daha önemli.
Kilo vermek isteyenler varsa lütfen bu listeyi uygulamaya kalkmasınlar.
Bu benim değiştirilmiş hiç yoksa 10.listem.
Gözünüzü seveyim hataya kapılayım demeyim.

Sabah: 1 ölçü peynir(30 gr yağsız)
1 dilim ekmek(1 dilim rus çavdarının yarısı)
Ara öğün: 1 adet diyet karper peyniri
2 adet grissini
Öğlen: 1 kase çorba
3 adet diyet etimek
İkindi: 1 ölçü peynir
1 dilim diyet ekmek
1 adet diyet yoğurt(tekli küçüklerden)
1 adet muz(spor öncesi)
Akşam: 1 porsiyon et v.b.(120 gr)
1 porsiyon salata
2 kaşık pirinç(yağsız lapa)
1 kase komposto(1 elma veya şeftaliden yapılma)

Sağlıklı ve zayıf ve mutlu günlere.

Yazı Tarihi: 10 Ekim 2008

Not: Bugün 11 Ekim. Veee tartıldım. Veeee nihayet 50.5 kiloyum. 1 hafta daha yukardaki zorlu diyete devam edebilrsem haftaya şu anda Mayıs'ta hedeflediğim kilo olan 49'a düşmüş olabileceğim kısmetse. Hi hoyyytttt. Yupppiiiii :-)

Yukarıda sağdaki fotolarda en soldaki profilden gözüken kırmızılı benim; diyete başlamadan önceki 55.3 kg 'Dursine Şirin' halim. Soldaki fotoğrafta ise 51 kg'ım. Öncesi ve sonrası yani :-))