2 Ekim 2008 Perşembe

'Secure Drive Shuttle' fiyaskosu!



www.NeVital.com (Hayat nefes, hayat nefis...)

Yeni yazım çok yakında burada...

Eğer siz daha önce 'Secure Drive Shuttle'i duymadıysanız, ben yazımı yazana kadar, aşağıda adresini verdiğim web sitesinden ön bilgi edinebilirsiniz.

http://www.securedrive.com.tr/

Yok, 'uğraştırma beni elin web siteleri ile diyorsanız' merak etmeyin, sadık bir müşterinin ağzından gerekli bilgilendirmeleri çok yakında burada okuyabileceksiniz.

Bis dann Aufwiedersehen ;-)
Yazı Tarihi: 02 Ekim 2008

Ve işte yukarıdaki 'teaser'dan sonra yazdığım yazımı aşağıdaki satırlarda okuyabilirsiniz.

www.NeVital.com (Hayat nefes, hayat nefis...)

***
Çogu zaman okuduğum, izledigim, seyrettigim şeylerde sevdiğim, sevmediğim, daha iyi olmasını istediğim konular hakkında görüşlerimi iletmeyi seviyorum.
Kendim de eleştiri almayı seviyorum. Bu sayede insan kendi kabından çıkarak başkalarının gözüyle bakmayı bir nebze de olsun başarabiliyor.
Ayrıca eleştiri esnasında objektif olmayı başarabilirse -ki bunun çok zor olduğunu biliyorum- kendine birçok yeni yollar açarak ufkuna ışık tutabiliyor.
Yukarıdaki intro’mdan anlayacağınız üzere bu yazımda “Secure Drive” adlı firmanın verdiği havaalanı transfer hizmetinden bahsederek iyi-kötü yanlarıyla eleştirmeye çalışacağım.

Bildiğiniz gibi son birkaç senedir havayolu taşımacılığında Türk Hava Yolları tekelinin sonlanıp rakip firmaların sektöre girmesiyle bu alandaki rekabet ciddi anlamda kızıştı.
Bu rekabetin sonucunda bilet fiyatları dip yaptı. Bununla birlikte diğer ulaşım yollarındaki şirketler de fiyatlarını aşağıya çekmek zorunda kaldılar.
Ve biz bunca zamandır ne kadar pahalıya hizmet aldığımıza mı yoksa şu an ne kadar ucuza gidebildiğimize mi daha çok şaşıracağımızı bilemedik.

Hem bu sayede hem de yeni birçok rotanın açılması sebebiyle birçok Türk vatandaşı uçak ile tanıştı. Daha önce tanışıklığı olanlar ise kullanım tercihlerini diğer yollardan havayollarına kaydırarak neredeyse aynı fiyata uçar hale geldiler.
Üstüne üstlük uçuş ve kredi kartı programlarının mil kazandırma fırsatları sayesinde uçuş masraflarını bedavaya getirenlerin sayısında da ciddi artış oldu.
Ben de hem işim icabı bu sektörün içinde hem de mil puanlara duyarlı bir tüketici olarak seyahat programlarımda ucuz uçak biletlerinin cazibesine çoğunlukla kapılır ve bu şekilde seyahat etmeyi tercih eder oldum.
Burası işin güzel tarafı.

Yalnız havayolu ulaşımında –hele hele sıklıkla gidiyorsanız- değinilmesi gereken başka bir konu daha var ki bunun hesaplı bilet fiyatlarına sekte vurabilecek nitelikte bir sorun olduğu görüşündeyim.
Bu sorunun havaalanına ulaşımdaki zorluklar olduğunu söyleyebiliriz.
Eğer gece tarifesine kalmışsanız veya tek arabaya sığmayacak kadar kalabalıksanız taksi kullanımı hesaplı olamıyor.
Kendi otomobiliniz ile gider ve aracınızı havaalanına park etmek isterseniz 3 günden fazla kaldığınız takdirde otopark ücretleri el yakıyor.
Otomobilini başka birine emanet etmek istemeyenler için yine kredi kartlarının sunduğu Vale hizmeti de bir çözüm oluşturamıyor.
Birinin sizi her seferinde alıp bırakması veya yurtdışındaki gibi kolay, çabuk ve rahatça sizi alana ulaştıracak toplu taşıma araçlarının mevcudiyeti de söz konusu değilse ufağından birazcık içiniz şişiveriyor.
Ama durun şişmeyin.
İşte tam da bu noktada Secure Drive’in transfer hizmeti yardımınıza hızır gibi yetişiyor.

Son model Volkswagen Transporter marka araçları tertemiz, klimalı ve konforlu.
Şoförlerinin hemen hemen hepsi inanılmayacak kadar güzel, bilinçli ve edepli araba kullanıyorlar.
Üstün değerlerde kibar, saygılı ve nazikler. Her durumda hadlerini bilerek “müşteri velinimetimizdir” ve “müşteri her zaman haklıdır” düsturuyla hizmet veriyorlar.
Arabaları ve huyları gibi kendileri de temizler :-)
Ana harterlere hakimler ama bilmedikleri detay noktalar için navigasyon cihazından yardım alıyorlar veya gerekirse sürekli kontakt halinde oldukları İstanbul merkeze bağlanarak adres hakkında süpervizörlük alıyorlar.
Araçta ben şimdiye kadar genellikle tek kişi olarak yolculuk ettim ama 2, bilemediniz 3-4 kişiden daha fazlasını almıyorlar.
Bu servisi kullanan tüm müşterilerin sosyal statüleri yüksek, profilleri düzgün kişiler.
Ücretler tek kişiyseniz taksiye göre daha uygun. 2 veya daha çok kişiyseniz ucuz bile denilebilir. Üstelik taksilerdeki gibi gece 12’den sonra farklı bir tarife uygulanmıyor.
Bence bu hizmette kontrolü en zor değişken zaman.
Özellikle İstanbul’daki öngörüsü sağlanamaz trafik ve de maalesef ki henüz zaman ve toplumun diğer fertlerine saygı kavramı yeteri kadar oluşamamış diğer müşterilere rağmen bu konuda şaşırtıcı derecede başarılılar.
Sizi adresinizden alıp havaalanına götüreceklerse 1 gece önceden cep telefonunuza sms gönderiyorlar ve saniyesini şaşırmadan verdikleri saatte kapınızda oluyorlar.
Havaalanından karşılanacaksanız da valizini aldıktan sonra Call Center’larını arıyorsunuz ve 5-10 dakika içinde sizi alıyorlar.
Bu hizmet İstanbul, İzmir ve Ankara’da veriliyor.
Ben her 3 ili de sıklıkla kullanıyorum.
İstanbul trafiği ve mesafaleri ve İzmir’de özellikle İzmir-Çeşme ulaşımları için bu hizmet ballı börek.
Saydığım bunca olumlu tarafıyla birlikte Ankara koordinasyonunda ciddi problem var.
Özellikle havaalanından karşılanacaksanız her seferinde mutlaka çok rötarlı olarak teşrif edebiliyorlar.
En son geçtiğimiz Şeker Bayramı için gittiğim yolculuğumda İst. Sabiha Gökçen’den Esenboğa’ya 35 dakikada inmemize rağmen alanda bu servisi tam 50 dakika bekledim.
Üstelik Ankara’da yaşadığım bu kabül edilemez ölçülerdeki rötar ilk de değildi. 3’te 3 yapmışlardı.
Bu gidişimde Ankara’da yetişmem gereken bir yer olduğundan -valiz bile beklememek için- el bagajı almış, üstüm başım ve topuklu ayakkabılarımla hazır halde uçaktan inmiştim. Ve indiğim gibi de Shuttle’i aradım.
Aracın alanda hazır olduğunu, 5 dakika içerisinde bana yönlendireceklerini belirttiler.
Bu konuşma üzerine ben de alandan çıkarak kapıda beklemeye başladım. Topuklu ayakkabılarım ve birbirinden ağır 2 el valizim ile birlikte Ankara’nın kararmış ve buz kesmiş akşam soğuğunda...
Bana söylenilen 5 dakika tam 45 dakika olmuştu ve Secure Drive hala ufukta bile yoktu.
Beklemem esnasında arayarak aracın hala gelmediğimi söylediğimde hemen nerede olduğunu öğrenerek bana bilgi vereceklerini belirtmelerine rağmen ne bir daha arayan oldu ne de ekranlarında gözüken cep telefonumu açan.
Ankara’da yaşadığım 3.gecikmede çok net olarak bildiğim gibi 3.kez aynı davranışı sergilemişlerdi. Müşteriye eksik hizmet verdiklerinde ulaşılamaz olmayı erdem saydıklarından olsa gerek...
Tüm satırlarda okuduğunuz üzere bunca zamandır oldukça beğenerek hizmet aldığım Secure Drive firması Ankara servislerindeki düzeltemedikleri sorun sebebiyle oldukça düşük not alıyor.
Bu sebeple ben şu anda Secure Drive’i size methedip, yermekle
Tavsiye edip, şikayet etmekle
Onu hayatımda tutup, çıkartmakla
Hala sevip, kızmak arasında kararsızım.
Bu eleştirimde de yeteri kadar objektif olup olmadığımdan da emin değilim.
Belki de insana hizmet veren bir serviste insani duygularımın işin içine karışması çok da abesle iştigal değil, ne dersiniz?

www.NeVital.com (Hayat nefes, hayat nefis...)

Yazı Tarihi: 04 Ekim 2008