10 Ekim 2008 Cuma

Sabit telefonlarda ön numara

Telefonla aram iyi değildir pek.
Konuşmalarım hem az sayıda hem kısa sürelidir.
Bir tek kuzenimle konuşuruz diğerlerine göre daha uzunca. Onla da birkaç günde bir.
Yani telefon insanı değilimdir.

Hele hele son aylarda iyice duruma karşı yabanileştiğimi hissediyorum. Cep telefonum hayatımdan bütünüyle çıkmaya başladı. Çoğu zaman nerede olduğunu bile unutuyorum. Veya gün ortasında bir bakarım daha telefonu açmamışım.
Bazen de varlığını o kadar unutuyorum ki çalınca birden garipsiyorum ve huzursuz oluyorum.

Uzun lafın kısası bu sebeplerle telefon ücretlendirmelerinden ve tarifelerinden pek haberim yok. Hem ev hem cep telefonum otomatik ödemeye bağlı olduğundan fatura tutarlarını bile çok net bilmiyorum. Ay sonunda hesaplarımı kontrol ederken şöyle bir göz atıyorum ne kadar ödediğime o kadar....

Annem son bir kaç haftadır “1045”ten bahsediyordu bana.
Hem beni, hem yurtdışında yaşayan abimleri ararken numaranın önüne “1045” eklediğini söylüyor, benim de aynısını yapmamı salık veriyordu.
Daha önce yurtdışında bu tarz ön numaraların kullanıldığını ve tarifeyi çok ucuza çektiğini biliyordum ama az konuştuğumdan bu ön numaraya pek oralı olmadım.
Fakat yoğun televizyon reklam kampanyası ve gündem sebebiyle kayıtsız kalamadığımdan yavaş yavaş ben de bu numarayı tuşlayarak aramalarımı yapmaya başladım.
Üstelik bu servisi veren başka firmalar da varmış ve bu pazarın gelişmesiyle daha da olacağa benziyor.
Geçenlerde konuyla ilgili yazılan aşağıdaki haberi okuyunca olay hakkında bilgi sahibi oldum.
Yazıdan alıntıları aşağıya yapıştırıyorum, detay için link'i tıklayabilirsiniz.


http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=10007329&yazarid=18

Sabit telefonda 'ön numara' 400 milyon dolarlık pazar yaratıyor

Uygulamada sabit hatlı telefondan yapılan uluslararası görüşmelerin dakikası 12.5 YKr'tan 5.5 YKr'a, cep telefonlarında ise dakikası 39.89 YKr'tan 19.9 YKr'a iniyor.

Alternatif operatörlerin uygulamaya koyduğu yeni tarafelerle şehirler ve milletlerarası görüşmelerin dakikası, KDV hariç 5.5 YKr'a kadar geriliyor.

Sabit hatlı telefonlardan yapılan aramalarda, alternatif operatörlerin 4 haneli (10XX) numaralarının başa eklenmesiyle gerçekleşen cep telefonu görüşmelerinde ise tarife, 19.9 YKr'a iniyor. Oysa, Türk Telekom'un sabit telefonlar üzerinden yapılan uluslararası görüşmelerde dakikada 12.5 YKr, şehirlerarası görüşmelerde ise 9.5 Ykr ödeniyor. Bu, cep telefonu aramalarında 39.9 YKr'a kadar çıkıyor.

5 firma rekabet ediyor. Bu kuruluşlardan Millenicom, 1045, Koçnet 1056, Turknet 1095, Doğan Telekom 1038, Superonline da 1099 numaraları üzerinden hizmet veriyor.

Doğan Telekom da ise işleyiş biraz farklı. Firma, 1038 numarasıyla sadece Smile ADSL abonelerine hizmet veriyor. Görüşme ücretleri ve Smile ADSL internet erişim ücreti de tek bir fatura ile aboneye ulaşıyor.

Hangi operatörde görüşme ne kadar

1045: Millenicom hizmeti olan 1045, şehirlerarası ve Avrupa Birliği ülkeleri, ABD, Kanada, Rusya ve Çin dahil 40'tan fazla ülkedeki ev ve iş telefonlarını dakikası 7 Kuruşa (KDV dahil, ÖİV hariç) aramak mümkün oluyor. Ev ve iş telefonunu kullanarak Türkiye'deki cep telefonlarını aramanın dakikasını ise (KDV dahil, ÖİV hariç) 25 Kuruş olarak faturalandırılıyor.

1095: Turknet hizmeti olan Netone Telekom'un 1095 ön numarasıyla ABD, Kanada, Rusya, Avusturya, Çin ve Almanya'yı aramanın dakikası, 6.9 kuruştan hesaplanıyor. Şehirlerarası ve Kuzey Kıbrıs aramalarında ise yüzde 19 oranında tasarruf sağlanıyor. Turkcell, Vodafone, Avea, Kuzey Kıbrıs Turkcell, Kuzey Kıbrıs Vodafone aramalarında standart tarifede dakikası 39.9 Ykr olan görüşme bedeli de 25 kuruşa düşüyor. Romanya, Gürcistan, Ermenistan, Lübnan, Pakistan, Irak da ise yüzde 50'ye varan fiyat avantajları kazanılıyor.

1056: Koçnet'in alternatif operatörü 1056 ön numarasıyla hizmet veriyor. Buna göre şehirlerarası aramaların dakikası vergiler hariç 6.2 Ykr, GSM numaralarını aramanın dakikası 25.7 Ykr, uluslararası aramalarda ABD ve Avrupa ülkeleri için aramanın dakikası ise 8.1 Ykr üzerinden faturalandırılıyor.

1038: Doğan Telekom Smile ADSL abonelerine 1038 ön numarasıyla sunduğu hizmetde ise şehirlerarası ve yurtdışı konuşma ücretlerinin dakikası 5.5 Ykr, cep telefonu görüşme bedelinin ise dakikası 19.9 Ykr olarak faturaya yansıyor. Faturayı, Türk Telekom değil, Smail ADSL düzenliyor.

1099: Superonline hizmeti olan 1099 ile aramalarda ABD, Almanya, Çin, Fransa, Hollanda, İngiltere, İtalya, Rusya, Bulgaristan'ı aramanın dakikası 6.8 Ykr, GSM operatörlerini aramanın dakikası 27 Ykr, şehirlerarası sabit hat aramanın dakikası ise 8.7 Ykr üzerinden hesaplanıyor.

Yazı Tarihi: 10 Ekim 2008