17 Eylül 2008 Çarşamba

Günahçıkaran


Bazen insan burnunun dibindeki güzellikleri farketmekte ne kadar da gecikebiliyor...
“ Sen nerelerdeydin bunca zaman? “ ya da“benim aklım nerelerdeydi?” diye sormaktan da kendini alamıyor o müstesnayı keşfettiğinde.
Gencim, sağlıklıyım, kolum budum ağrımıyor, oram buram tutulmuyor ya masaja ne gerek var diye düşünenlerdendim şimdiye dek.
Sabit fikirli ve konservatif olduğum yetmiyormuş gibi üstüne üstlük bir de cahil cühelaydım.

Lüks kelimesinin Türk Dil Kurumu sözlüğündeki birkaç farklı açıklamasından biri “gereksinim dışı olan” olarak karşılık buluyor.İşte bu kelime “masaj ve ben” i düşündüğümde hislerime tercüman olabilecek ve bknz. Tdk. sözlüğü olarak işaret gösterebileceğim sağlam bir kaynak(tı) bana göre.
Uzun süredir çok severek ve memnun kalarak devam ettiğim spor klubümün girişindeki enfes güzellikteki Spa’yı es geçme sebebim de konuyu “gereksinim dışı” olarak kendime açıklamamdandı.
Ben böyle düşünedurayım; klubüm, klubüm canım klubüm bu ay biz üyelerine bir güzellik yaparak henüz bu Spa’dan faydalanmayanlara ay sonuna kadar %50 indirim olanağı tanıdı. Ve ben de bu kaçırılmayacak fırsattan yararlanmayı tempolu geçen bir haftamın en mutlu ve dingin akşamı olan Cuma akşamı -yani bu akşam- değerlendirmek üzere saklı tuttum.
Kendimi bilirim; hayatıma giren herhangi birşeyden dakka bir etkilenmişsem işim bitiktir benim. Keza daha önce defalarca kez kapısından geçtiğim bu Spa’da da içeri girdiğim saniye itibariyle huzur, dinginlik ve yalınlığın hakim olduğu bir beğeni teslim aldı tüm benliğimi.
İlk etki çok önemli;
karşılama salonundaki görevli kızların güzel tebessümleri, kadife sesleri, yumuşak hitabetleri tam notu sıkı bir şekilde hakeden cinsten.
Bekleme salonunun zarif dekorasyonu, taze kokusu ve gösterişsiz atmosferi ise kusursuz. Birbirinden güzel onlarca uygulamadan hangisini seçeceğinize karar vermeye çalışırken ikram edilen; tadını hafifçe hissettiğiniz, içinde bal ve limon olan zencefilli su leziz.
Seçiminizi yaptıktan sonra hepsi Uzakdoğulu, herbiri saygı ve hürmet abidesi olan masözler hazırlık yapmak üzere masaj odalarına çekiliyor.
Bu odadaki tüm nüanslar benim gibi detaylara takılan ve zor beğenen müşteriler için dahi tatmin edici.En önemli ayrıntılardan olan temizlik, hijyen ve müzik şapka çıkartılacak kadar iyi.
Hoşa gitmeyen, rahatsız edici, kusur bulanabilecek en ufak bir nokta yok. Masözün kibarlıktan, sizin gevşemişlikten yüzünüzde sürekli bir tebessüm karşılıklı gülüşüp duruyorsunuz :-)Uygulama boyunca başka dünyalara, hülyalara ışınlanıp gerçeğe dönmek istemiyorsunuz.
Bitiminde alındığınız dinleme odası ise neredeyse bir gelin çiçeği beyazlığı, yasemin çiçeği narinliğinde.İnsanın canı hiç mi hiç terketmek istemiyor.

Daha anlatılacak çok şey var ama anlatmak yerine gidip bizzat yaşamanızı salık veriyorum hatta sizden çok rica ediyorum :-)
Ve yazımın devamında da günah çıkartıyorum;
En az bedenin iyi ve sağlıklı olması kadar ruhun ve zihnin rehabilitasyonu da önemli. Yaşadığımız zaman zaman zorlayıcı, zaman zaman bizi yoran, canımızı sıkan hayatta kısa devre yapmamak için arada sarj olmak, böylesine güzel molalar vermek gerekiyor(muş).
Bünyedeki huzur, işte mutluluk budur... :-)

Kendinize veya sevdiklerinize bu eşsiz ritüeldeki şımartılmayı çok görmemeniz dileğiyle...

Neslihan, Günahçıkaran

Not: İstanbul Anadolu Yakası'ndaki bahsi geçen Spa'nın iletişim bilgilerine aşağıdaki link'ten ulaşılabilir.

Yazı tarihi: 24 Mayıs 2008