17 Eylül 2008 Çarşamba

İslam Sanatının Üç Başkenti İstanbul, İsfahan, Delhi


Sakıp Sabancı Müzesindeki “Louvre Koleksiyonlarından Başyapıtlarla İslam Sanatının Üç Başkenti : İstanbul, Isfahan, Delhi “ sergisini açıldığı 19 Şubat’dan beri görmeyi istiyordum. Gitmek üzere plan yaptığım hersefer bir engel çıktığı için geçtiğimiz Pazar gününe kadar bir türlü gidememiştim.
Sergide Louvre Müzesi’nin en önemli koleksiyonlarından İslam Sanatları Bölümü’nde toplanmış ve korunmuş olan hazineler arasında Osmanlılara (1299-1923), İran’da 16. yüzyıl başlarında kurulmuş olan Safavi Devleti’ne (1501-1722) ve yine aynı dönemde Hindistan’da hüküm sürmüş Baburi Hanedanı’na (1526-1858) ait çeşitli sanat eserlerinden oluşan yaklaşık 220 eser görülebiliyor.
Eserlerde, bu 3 imparatorluğun birbirlerine uzak coğrafyalarda yer almalarına ve aralarındaki siyasi çekişmeye rağmen kültür ve sanat dünyalarının birbirleri üzerindeki güçlü etkisi görülebiliyor.
SSM Müdürü Nazan Ölçer’in açıklamasına göre Louvre müzesindeki İslam Eserleri bölümünün tadilatı sebebiyle buradaki eserler ilk kez yurtdışına çıkıyor ve Sakıp Sabancı Müzesi’nde sergileniyor.
Ben gezerken büyük keyif aldım. Flaşsız fotoğraf çekmek serbest olmasına rağmen eserlere odaklaşmak ve çok da fazla Japon turist gibi olmamak için sadece çok beğendiğim -özellikle Osmanlı- eserlerini fotoğrafladım.
Sergi 01 Haziran 2008’e kadar açık. Bu konulara merakı olanlara tavsiye ederim. Giriş 10 ytl. Giriş kapısından yukarı dikçe olan yokuşu tırmanmak zor gelirse birkaç dakikada bir kalkan minibüsler sizi kapıya kadar götürüyor.

Uyarı: Tatil günü gidecekseniz açılış saati olan 10:00’u geciktirmemenizi ve mümkünse arabasız gitmenizi tavsiye ederim. Ben sahil trafiğinden kaçmak için rotamı Maslak’tan, Hacı Osmanbayırı’nı takip etmek üzere çizdim fakat sabahın erken saatlerinde olmasına rağmen trafik tıkalı olduğu için sağdan sahile dönmek yerine soldan İstinye’ye kaçıp, İstinye içine park ederek müzeye kadar yürüdüm.Kuzenim Dila, eşi Erkan ve arkadaşları Yağız aynı yolu arabayla gelmeyi denedikleri için müzeye benden tam 45 dak. sonra varabildiler.

Yazı Tarihi: 20 Nisan 2008 @ Sakıp Sabancı Müzesi, Emirgan